Publicerad 2024-03-15

De 12 bästa campingplatserna i Sverige enligt gästerna - Nu avslöjas vinnarna av Camping.se Campers' Choice 2024

Efter den årliga omröstningen på Camping.se, där över 7 000 gäster röstade på sina favoritcampingplatser i Sverige, avslöjas nu resultatet av tävlingen Camping.se Campers' Choice 2024. SCR tillkännagav de tolv vinnarna på branschens årskonferens i Göteborg 14 mars. Vinnarna har utmärkt sig genom att erbjuda sina besökare unika upplevelser och ett värdskap i världsklass.

De vinnande campingplatserna har inte bara imponerat med sina anläggningar och unika semesterlägen, utan också med förstklassig service och omsorg om sina gäster. De företagare som driver de vinnande campingplatserna har alla en förmåga att skapa minnesvärda stunder, en genuin känsla och en välkomnande atmosfär. Det är tydligt att gästernas röster har belönat de som har satsat på kvalitet och värdskap.

Vinnarna av Camping.se Campers' Choice 2024

(Vinnarna presenteras utan inbördes ordning)

Bomstadbaden, Karlstad Swecamp, Värmland
Böda Sand Beach Resort, Öland
Daftö Resort, Bohuslän
Dragsö Camping & Stugby, Blekinge
Gekåsbyn Ullared, Halland
GrebbestadFjorden, Bohuslän
Gullbrannagården, Halland
Hultsfred Strandcamping, Småland
Stenrösets Camping Trollhättan, Västergötland
Särna Camping, Dalarna
Tingsryd Resort, Småland
Västra Kajen Camping, Norrbotten

Om Camping.se Campers' Choice

Camping.se Campers' Choice är branschpriset där det är gästerna som röstar fram sina favoriter. Under omröstningen får gästerna rösta på sina favoriter bland Sveriges campingplatser på Camping.se. I årets omgång har över 7 000 personer röstat. Priset delas ut av SCR Svensk Camping varje år.

Mer information och kontakt

Kontaktuppgifter till campingplatserna och mer information finns på Camping.se

Ladda ner pressbilder i vår bildbank

Om Camping.se

Camping.se är Sveriges största marknadsplats för campingboende. Här har svenska och internationella gäster kunnat boka sin Sverigesemester sedan 2006.

SCR hjälper svenska och internationella turister att hitta och boka de bästa semesterupplevelserna på Sveriges campingplatser. Vi samlar mer än 300 campingplatser, deras ledare och medarbetare i en gemensam branschorganisation för att möjliggöra erfarenhetsutbyte, informera omvärlden och driva gemensam utveckling med målet att skapa Europas bästa destination för vår målgrupp. På uppdrag av våra medlemsföretag erbjuder vi vår bransch och deras destinationer tjänster inom marknadsföring, försäljning och branschutveckling.

SCR Svensk Camping driver Camping.se som är Sveriges största webbplats för att hitta och boka boende på en campingplats, samt Camping Key Europe som är ett digitalt förmåns- och incheckningskort som används av mer än 200 000 gäster i Sverige.