Publicerad 2019-04-04

Tre nya namn i SCR Svensk Campings styrelse

På SCR Svensk Campings årsstämma i Ullared den 4 april valdes styrelse för det kommande verksamhetsåret. Nya ledamöter i styrelsen är John Strand, Grönklittsgruppen, Ylva Axell, Gustavsvik samt Pia Emretsson, Arctic Camp Jokkmokk.

Ordförande Tomas Ringsby Petersson fick fortsatt förtroende att leda styrelsen det kommande året.

Styrelse för SCR Svensk Camping

Tomas Ringsby Petersson, Idre Fjäll, ordf
Andreas Häggqvist, Stockholm Swecamp Flottsbro
Torbjörn Backlund, Ramsvik Stugby & Camping
Maria Jonasson, Gålö Havsbad
Tom Sibirzeff, Nordic Camping & Resort
Mark Baljeu

Nya ledamöter
John Strand, Grönklittsgruppen
Ylva Axell, Gustavsvik
Pia Emretsson, Arctic Camp Jokkmokk

För mer information kontakta gärna:

Tomas Ringsby Petersson, ordförande, tomas.ringsby@scr.se, tel 070-280 95 84 eller
Peter Jansson, tf vd, peter.jansson@scr.se, tel 070-347 32 46

SCR Svensk Camping

SCR Svensk Camping grundades 1967 och är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare. Vi stödjer våra medlemmars utveckling genom affärs- och verksamhetsutveckling, marknadsföring samt strategiskt arbete avseende branschens marknadsvillkor. SCR Svensk Camping driver Camping.se som är Sveriges största sajt för bokning av campingboende samt Camping Key Europe, kundkortet som ger rabatt på 2 500 campingplatser i Europa.

Camping är Sveriges största semesterboende. De senaste 10 åren har antalet gästnätter på Sveriges campingplatser ökat med 2 miljoner. Under semestersäsongen juni-augusti bor nästan hälften av alla övernattande turister i Sverige på en campingplats.