Publicerad 2023-03-23

SCR Svensk Campings styrelse omvald på årets föreningsstämma

På SCR Svensk Campings föreningsstämma den 23 mars valdes styrelse för det kommande verksamhetsåret. Styrelseordförande Michael Carlsson samt övriga ledamöter i den sittande styrelsen fick fortsatt förtroende att leda organisationen under 2023.

Styrelse för SCR Svensk Camping 2023

Michael Carlsson, KustCamp Gamleby, KustCamp Ekön, ordförande
Andreas Häggqvist, Stockholm Swecamp Flottsbro, vice ordförande
Christer Jönsson, Hälleviks Camping
Kent Halvarsson, Åkersjöstrand Camping
Magnus Christoffersson, Frykenbadens Camping
Mette Kempe, Daftö Resort
Ola Ambuhm, Fritid Österlen Gruppen; Tobisviks Camping, Falsterbo Resort, Trelleborg Strand, Lomma Camping
Pia Emretsson, Arctic Camp Jokkmokk
Ulf Hindsén, Värnamo Camping

Ladda ner pressbilder i vår bildbank

För mer information kontakta gärna
Michael Carlsson, ordförande SCR Svensk Camping, michael@campa.se, 0706-689542

Om SCR
SCR hjälper svenska och internationella turister att hitta och boka de bästa semesterupplevelserna på Sveriges campingplatser. Vi samlar mer än 300 campingplatser, deras ledare och medarbetare i ett gemensamt branschnätverk för att möjliggöra erfarenhetsutbyte, påverka omvärlden och driva gemensam branschutveckling med målet att skapa Europas bästa destination för vår målgrupp. På uppdrag av våra medlemsföretag erbjuder vi vår bransch och deras destinationer tjänster inom marknadsföring och försäljning i Sverige och Europa.

SCR driver Camping.se som är Sveriges största webbplats för campingsemestern samt är svensk partner för Camping Key Europe, som är ett digitalt förmåns- och incheckningskort som används av mer än 800 000 turister i Europa.