Publicerad 2019-03-13

Gone Camping är tillbaka med en ny säsong

Nu är det dags för ett vårtecken nästan lika säkert som vitsippor - premiär för årets säsong av Gone Camping. 2019 års säsong är den sjunde i ordningen och precis som tidigare är det Martin Örnroth och Erica Johansson som guidar tittarna till härliga campingdestinationer och semesteräventyr, i både Sverige och Europa. Gone Camping har premiär på Gonecamping.se och på TV8, lördag den 16 mars, kl 18.30.

Den nya säsongen av Gone Camping tar med tittarna till resmål både på och bortom allfartsvägarna. Det blir frosseri i reseinspiration när programmet bland annat besöker Gotland och Ingmar Bergmans Fårö, firar traditionell svensk midsommar i Dalarna, testar ett av Sveriges absolut största besöksmål, tar husbilen till Paris, besöker ölfestival i Österrike och mycket annat.

-En av säsongens absoluta höjdpunkter för mig var att med hjärtat i halsgropen köra vår splitternya husbil genom Paris rusningstrafik hela vägen fram till Eiffeltornet, säger Martin Örnroth.

Inspelningen av säsong sju har främst skett i Sverige men även Frankrike, Österrike, Polen och Tjeckien finns med bland resmålen. Några av de destinationer som besöks är Fårö, Falkenberg, Karlsborg, Hökensås, Rättvik, Göteborg, Kosteröarna, Paris, Salzburg, Loire, Bourgogne och Sopot.

Svenska campingplatser som besöks i årets säsong: Visby Strandby, Sudersand Resort, Gekåsbyn, Ugglarps Camping, Karlsborgs Camping, Nordic Camping Hökensås, Lerbergets Camping, Nordic Camping Råå Vallar, Nordic Camping Lugnet, Siljansbadets Camping, Lisebergsbyn och Hafsten Resort.

Gone Camping är idag ett av Sveriges största reseprogram. Bakom produktionen står branschorganisationerna SCR Svensk Camping och Husvagnsbranschens Riksförbund (HRF) samt Husbil365.se. Gone Camping visas på TV8, Gonecamping.se och Youtube. Programserien har belönats med TRIP Award av Rese- och Turistnäringen i Sverige samt Intermedia-globe GOLD - TOURISM Guld vid World Media Festival i Hamburg.

Se alla program på Gonecamping.se

Mer information
Martin Örnroth, projektledare Silverbullet Film, martin@silverbulletfilm.com, 0707-10 82 89
Martin Juhos, marknadschef SCR Svensk Camping, martin.juhos@scr.se, 0703-98 64 48

SCR Svensk Camping
SCR Svensk Camping grundades 1967 och är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare. Vi stödjer våra medlemmars utveckling genom marknadsföring samt affärs- och verksamhetsutveckling. SCR Svensk Camping driver ​Cam​ping.se som är Sveriges största sajt för bokning av campingboende samt ​Camping Key Europe, kundkortet som ger rabatt på 2 500 campingplatser i Europa.

Camping är Sveriges största semesterboende. De senaste 10 åren har antalet gästnätter på Sveriges campingplatser ökat med 2 miljoner. Under semestersäsongen juni-augusti bor nästan hälften av alla övernattande turister i Sverige på en campingplats.