Publicerad 2019-05-22

Nu kommer ett av Europas största boenderabattsystem till Sverige

Just nu planerar många gäster årets campingsemester och en av årets nyheter är att ett av Europas ledande boenderabattsystem också lanseras i Sverige. Det är Sveriges 250 000 innehavare av Camping Key Europe som framöver kommer att kunna ta del av boenderabatter även på svenska campingplatser.

Camping Key Europe är ett av Sveriges största förmånskort. Kortet är numera helt digitaliserat och används i appen My Camping Key av 250 000 gäster för att checka in och ut på svenska branschanslutna campingplatser. Alla innehavare har också tillgång till en särskild olycksfallsförsäkring och ett stort antal förmåner och rabatter på allt från underhållning till semesterupplevelser och mat.

Den digitala versionen av Camping Key Europe är utvecklad av branschorganisationen SCR Svensk Camping. Genom den digitala versionen ges helt nya möjligheter att skapa värden för gästen.

- Det är fantastiskt kul att vi nu kan erbjuda våra gäster rabatt på själva boendet även i Sverige. Det är efterfrågat och innebär också att Sveriges campingplatser kan erbjuda samma fördelar som campingplatserna i resten av Europa, säger Jörgen Bergström, affärsansvarig Camping Key Europe i Sverige, på SCR Svensk Camping.

Camping Key Europe kan köpas såväl online som på campingplatser, och laddas ner via appen My Camping Key på App Store eller Google Play. Camping Key Europe ger innehavaren:

•  Snabb in- och utcheckning
  • Förmånliga rabatter och erbjudanden
  • Rabatt på boendet på 2 500 campingplatser
  • Ansvars- och olycksfallsförsäkring
  • Magasinet och katalogen Svensk Camping i brevlådan
  • Egen loggbok

Camping Key Europe är ett europeiskt samarbete mellan konsumentorganisationer och företrädare för campingplatser. I Sverige sker försäljningen av Camping Key Europe genom SCR Svensk Camping som är branschföreningen för Sveriges campingplatser. SCR Svensk Camping arbetar för att utveckla och förbättra semesterupplevelsen på camping i Sverige.

Läs mer om Camping Key Europe

För mer information kontakta gärna

Jörgen Bergström, affärsansvarig, SCR Svensk Camping, jorgen.bergstrom@scr.se, 070-421 21 42
Peter Jansson, tf vd SCR Svensk Camping,peter.jansson@scr.se, 070 347 32 46

SCR Svensk Camping

SCR Svensk Camping grundades 1967 och är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare. Vi stödjer våra medlemmars utveckling genom affärs- och verksamhetsutveckling, marknadsföring samt strategiskt arbete avseende branschens marknadsvillkor. SCR Svensk Camping driver Camping.se som är Sveriges största sajt för bokning av campingboende samt Camping Key Europe, kundkortet som ger rabatt på 2 500 campingplatser i Sverige och Europa.

Camping är Sveriges största semesterboende. 2018 nåddes en ny toppnotering med över 16 miljoner gästnätter. Under semestersäsongen juni-augusti bor nästan hälften av alla övernattande turister i Sverige på en campingplats.

Peter Jansson

Administrativ chef