Bättre marknadsföring

Vi stärker din försäljning

SCR Svensk Camping marknadsför svensk camping och din campingplats i Sverige och internationellt. Vi vill få fler gäster att upptäcka våra medlemmar.

Därför investerar vi långsiktigt i att marknadsföra din campingplats och hela vår bransch med ett flertal olika aktiviteter. Genom att du är medlem i SCR Svensk Camping har du tillgång till branschens bästa marknadsföringskanaler och marknadsaktiviteter.

Du blir en del av vår marknadsföring

Med ett medlemskap får du tillgång till hela vår marknadsföring. Det tror vi är en bra start för att öka din försäljning. Navet i vår marknadsföring är våra huvudkanaler. Även om vårt fokus är digitalt så spelar vårt magasin fortfarande en väsentlig roll både före och under resan. Varje år genomför vi ett stort antal digitala kampanjer för att marknadsföra hela branschen såväl som din campingplats.

Camping.se är topprankad på Google, mer än 50 000 följer Camping.se i sociala medier och 200 000 prenumererar på våra nyhetsbrev. Allt det drar du nytta av.

Vi löser din marknadsföring

  • Digital marknadsföring på Camping.se som är Sveriges största webbplats för camping- och stugboende. På Camping.se marknadsförs din campingplats och du får besökare till din egen hemsida.
  • Tillgång till SCR:s digitala marknadsföringssystem för bokning och försäljning i hela Europa via Camping.se, Booking.com mfl.
  • Bokningsystem på den egna hemsidan via Sveriges mest använda webbokningssystem BookVisit
  • En presentation i Sveriges största resemagasin Camping. Här marknadsförs din campingplats i en inspirerande miljö och i ett magasin som har oslagbar räckvidd.
  • Möjlighet att delta i det Europeiska marknadsföringssamarbetet Camping Key Europe och få marknadsföring i Skandinaviens största campingapp med mer än 85 000 användare.

Medlem berättar - Kronocamping Saxnäs

Många medlemmar uppskattar SCR Svensk Campings marknadsföringspaket. Räckvidden och träffsäkerheten är hög och sker genom väl inarbetade kanaler.

Lasse Sörensson, Kronocamping Saxnäs, vad tycker du om SCR Svensk Campings marknadsföringspaket?

– Det är outstanding. Vi lägger 90 procent av vår marknadsföringsbudget i analoga kanaler på katalogen Svensk Camping. Helt enkelt för att den går direkt till campare. Tidigare var vår marknadsföring som att skjuta med hagelgevär och hoppas att man skulle få en träff. Nu är den mycket mer träffsäker.

Vad är det du gillar?

– Kombinationen, och samspelet, mellan katalogen Svensk Camping och webbplatsen Camping.se är strålande. Många bläddrar i katalogen och går sedan in och bokar på webben. Vi ser i vår statistik att bokningarna från Camping.se ligger på andraplats efter vår egen webbplats. Det är också lätt att administrera vår presentation både på webben och i katalogen.