Vision 2020

Vår vision är att göra Sverige till Europas bästa campingdestination. Det omfattar både gästernas upplevelse av vår produkt och våra medlemmars förutsättningar för att driva sin verksamhet. För att lyckas har vi tillsammans tagit fram Vision 2020.

Visionen fastställdes på årsstämman 2012 och bygger på ett grundligt strategiarbete som påbörjades 2010 då Svensk Turism presenterade en nationell strategi för svensk besöksnäring. Denna slog fast att näringen ska fördubbla omsättningen till över 500 miljarder kronor till år 2020. Fyra strategiska utvecklingsområden har prioriterats i analys- och visionsarbetet.

  • Marknadsföring och PR
  • Positionering
  • Företagsutveckling
  • Ledarskap

Efter ett stort analys- och workshopsarbete prioriterades 20 punkter som extra viktiga för branschens framgång. Punkterna är en sammanfattning av hur vi jobbar på branschnivå år 2020. De ska också fungera som en inspiration för våra medlemmar att själva sätta sig ner och se vilka delar de har behov av att utveckla. Visions-programmet går att ladda ner nedan.

Ladda ner filer

Filtyp Namn Förhandsvisa Ladda ner
pdf Vision 2020 i korthet Visa 0,48 MB