Publicerad 2024-03-19

Två nya ledamöter i SCR Svensk Campings styrelse 2024

Vid SCR Svensk Campings föreningsstämma i Göteborg den 14 mars valdes styrelse för det kommande verksamhetsåret. Stämman godkände valberedningens förslag vilket innebär att två nya ledamöter nu tar plats i SCR:s styrelse; Agneta Ahlberg, Borgholm, och Celia Yoshida Ahlin, Skellefteå.

En majoritet av styrelsen sitter kvar från tidigare år. Ordförande Michael Carlsson, Västervik, fick fortsatt förtroende att leda styrelsen det kommande året, omval gjordes även av Mette Kempe, Strömstad, och Ulf Hindsén, Värnamo. De två tidigare styrelsemedlemmarna Andreas Häggqvist och Pia Emretsson lämnade styrelsen och ersätts av Agneta Ahlberg och Celia Yoshida Ahlin.

- Som ordförande är jag mycket glad över att välkomna Agneta och Celia till styrelsen. De för med sig nya tankar och perspektiv. Vi har en styrelse med stark regional förankring som brinner för branschen. Jag ser fram emot att få arbeta med våra nya ledamöter samtidigt som jag vill tacka Andreas Häggqvist och Pia Emretsson för deras insatser i styrelsen, säger SCR:s ordförande Michael Carlsson.

Styrelse för SCR Svensk Camping
Michael Carlsson, Västervik, ordförande
Agneta Ahlberg, Borgholm
Celia Yoshida Ahlin, Skellefteå
Christer Jönsson, Sölvesborg
Kent Halvarsson, Östersund
Magnus Christoffersson, Karlstad
Mette Kempe, Strömstad
Ola Ambuhm, Simrishamn
Ulf Hindsén, Värnamo

För mer information kontakta gärna:
Michael Carlsson, ordförande, michael@campa.se, tel 0706-68 95 42
Martin Juhos, vd, martin.juhos@scr.se, tel 0703-98 64 48

Pressbilder finns i vår bildbank.

Vi representerar Sveriges största semesterboende

SCR Svensk Camping är en bransch- och marknadsorganisation för Sveriges camping- och stugföretag. Vi marknadsför våra medlemsföretag och deras destinationer i Sverige och Europa samt tillhandahåller råd och stöd för framgångsrikt och hållbart företagande.