Publicerad 2017-03-01

Sverige, Spanien, Portugal och Frankrike i nya säsongen av reseprogrammet Gone Camping

Nu är det premiär för nya avsnitt av reseprogrammet Gone Camping. I årets säsong får tittarna bland annat följa med på hummerfiske i Bohuslän, Falsterbo Horse Show, Skördefesten på Öland, Cykelvasan i Dalarna, surfkurs i Biarritz, vinprovning i Provence och mycket annat. Gone Camping har premiär i TV8 den 4:e mars klockan 18.30. Samtidigt lanseras också det nya digitala resemagasinet Gonecamping.se.

Gone Camping är reseprogrammet som sätter upplevelser och aktiviteter i fokus. Oavsett om det är en surfkurs i Biarritz eller ett magiskt fiskeögonblick i Dalsland. Programmet leds av den rutinerade programledaren Martin Örnroth, tidigare När & Fjärran, och är idag ett av Sveriges största reseprogram. I år flankeras Martin också av nya programledaren Louise Fornander

-Resor handlar om drömmar och alla drömmar behöver bränsle för att utvecklas. Det tror jag är det vinnande receptet bakom Gone Campings popularitet, säger Martin Örnroth.

Gone Camping 2017 är den femte säsongen av serien. Produktionen är ett samarbete mellan SCR Svensk Camping och Husvagnsbranschens Riksförbund och produceras av Silverbullet Film. Programmen textas på engelska och tyska för internationella målgrupper och visas på TV8, Viafree, Gonecamping.se och Youtube.

Några av resmålen i årets säsong: Hunnebostrand, Provence, Biarritz, Gibraltar, Costa del Sol, Stockholm, Örebro, Lissabon, Åland, Algarve, Öland, Malmö, Tandådalen och Dalsland.

Nytt digitalt resemagasin
I samband med premiären i TV8 lanseras också det nya digitala resemagasinet Gonecamping.se. Här finns redan från start mer än 50 reseprogram och resereportage från både svenska och internationella resmål. Webbplatsen är inte bara fullmatad med inspiration utan här finns också husvagns- och husbilsinformation för den som vill veta mer.

Trailer
Trailer för Gone Camping säsong 5

Bildmaterial
Ladda ned pressbilder

Mer information
Martin Örnroth, producent Silverbullet Film, martin@silverbulletfilm.com, 0707-10 82 89
Martin Juhos, Marknads- och kommunikationschef SCR Svensk Camping, martin.juhos@scr.se, 0703-98 64 48

SCR Svensk Camping är branschorganisation för Sveriges camping- och stugföretagare. Eller rättare sagt, för de som uppfyller våra krav. Vi stödjer våra medlemmars verksamhet genom affärs- och verksamhetsutveckling, nationell och internationell marknadsföring samt strategiskt arbete avseende branschens marknadsvillkor.